Ring Battery Doorbell Plus - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Ring Battery Doorbell Plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

a***********@h********** 10-07-2023

Bevalt zeer goed, in combinatie met de Chime Pro

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

De afgelopen weken heb ik de ‘Ring Battery Video Doorbell Plus’ mogen testen. Het product is helemaal compleet met alle zaken die je nodig zou kunnen hebben, tijdens- en na installatie. Zo zitten er voor alle mogelijk scenarios de juiste schroeven en pluggen bij, maar ook de speciale schroevendraaier voor het loshalen van de behuizing en een oplaad kabel.

De installatie van de bel aan de voordeur is een eitje, er staat duidelijk genoteerd welk zakje met schroeven je nodig hebt. Kijk even goed naar het formaat van de bel, hij is (logischerwijs) een stuk groter dan je gewone standard deurbel. Het installeren van de bel op je draadloze netwerk gaat ook soepel via de app.

Ik heb de bel al enkele weken hangen en de batterij is nog niet eens voor de helft leeg. Voor installatie is de batterij volledig opgeladen. Het installeren en de-installeren van de batterij is erg eenvoudig. Ook is deze binnen een paar uur volledig opgeladen.

In de Ring app is werkelijk alles naar wens in te stellen, en wordt duidelijk uitgelegd wat de verschillende functionaliteiten zijn. Zo kan je precieze gebieden instellen op het camerabeeld waarvan je meldingen wilt ontvangen. Of juist gebieden welke je onscherp wilt maken (blurren).

Met het Ring protect plan krijg je een logbook van evenementen en stelt dit je in staat wat verder terug in de tijd te kijken, of beelden te delen.

Nadat de Ring bel binnen is heb ik ook nog de Chime Pro geïnstalleerd. Dit doordat binnenshuis de telefoons niet altijd op zak zijn en er anders geen akoustische melding is. Deze Chime werkt ook als een soort WiFi versterker welke aan de deurbel gelinkt wordt, dit is echter alleen handig als de Chime tussen de router en de bel in geïnstalleerd wordt. Niet nodig in mijn situatie, wel wat moeite gehad om de juiste verbinding tot stand te krijgen.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • In te stellen naar wens
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Linken met de Chime Pro was wat omslachtig

r*********@v********* 10-07-2023

Prima investering

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Prima apparaat. Eenvoudig te installeren en in gebruik. Doet precies wat je van een video deurbel mag verwachten

Akwadraat78 10-07-2023

Goed degelijk product

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Ik ben ingeloot om de Ring deurbel te mogen testen. Ik moet de deurbel testen en een review schrijven. Om goed te kunnen testen, kregen wij de Chime gratis toegezonden.
De levering ging heel vlot en netjes. Het product werd netjes verpakt. Alles zat in een heel net doosje.
Om eerlijk te zijn.. Ik ben niet technisch aangelegd en ben dan ook vaak wat huiverig om producten zelf te installeren. Ik was ingeloot om dit mooie product te testen. En dat was het stapje dat ik nodig had om daadwerkelijk met deze Ring deurbel aan de slag te gaan.
Ik kan heel kort en bondig zijn over de installatie. Deze ging uitermate vlot. Alles wordt stap voor stap, via mijn mobiele telefoon, aangegeven. Ik moest via de app op mijn telefoon de deurbel verbinden. En van daaruit werd alles stap voor stap prima uitgelegd. Gewoon volgen en het komt goed. Het is belangrijk dat je wel je wifi wachtwoord bij de hand hebt.
De deurbel hebben wij op het stroomnet aangesloten. Als dat niet mogelijk is, kan het ook op een accu aangesloten worden. Deze moet dan weleens opgeladen worden.
Ik wilde niet de hele dag berichten op mijn telefoon ontvangen. Ook dit kan ik gemakkelijk aanpassen.
Als er op de deurbel gedrukt wordt, gaat er een duidelijke toon door het huis. Deze wordt bij ons versterkt door een Chime. Deze stop je in het stopcontact en deze versterkt de meldingen zodat je de bel overal in huis kan horen. Er zijn meerdere melodieën om te kiezen. Ook is het volume aanpasbaar.
Als er aangebeld wordt, en ik ben niet thuis, dan kan ik via de microfoon op mijn telefoon in gesprek gaan met de persoon die aan mijn deur staat. Zo kan ik dan bijvoorbeeld aangeven dat de poort van de tuin openstaat en dat daar het pakket neergelegd kan worden. Ik hoef geen briefjes meer op te hangen met teksten dat ik niet uit ben. Iets dat ik niet fijn vond om te doen. Iedereen kan dat immers lezen.
Het beeld van de camera is ontzettend goed; zowel overdag als in de avond/nacht. De lens heeft een hele grote kijkhoek, waardoor je echt een heel groot deel van de straat kan zien.
Wat een heel net punt is, vind ik, is dat Ring aangeeft dat je de privacy van je buren en medemens moet respecteren. Het is niet de bedoeling dat je hen gaat volgen.
De Ring kan op verschillende standen gezet worden. Zo kan je deze uitschakelen, er is een stand voor als je weg bent en een stand voor als je thuis bent. Als je weg bent zijn de instellingen zo dat er meer beweging opgemerkt wordt. Het kan dus ook zeker voor een veiliger gevoel zorgen.
Ik ben zeer tevreden over deze Ring deurbel. Ik ga deze dan ook houden en met plezier gebruiken. In de loop van de tijd zal ik vast nog veel meer ontdekken.
Ik vind de deurbel zeer gemakkelijk en gebruiksvriendelijk. De installatie is echt heel goed te doen en goed over nagedacht.
Het is een zeer degelijk product. Ik vind het de prijs waard.
Mometeel heb ik 30 dagen een Ring protect abonnement. Dat heb ik gekregen om het te testen. Na deze 30 dagen kan ik het abonnement voortzetten. Met dit abonnement is het mogelijk om de video opnamen op te slaan. Hier ben ik nog niet over uit of ik dit abonnement daadwerkelijk ga verlengen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Abonnement nodig om beelden op te slaan

r*********@g******** 09-07-2023

Ring bel met oplaadbare batterij

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Deze Ring mogen testen. Deze bel hoeft niet te worden aangesloten (bekabeld) doordat er een oplaadbare batterij in de deurbel is verwerkt. Deze kun je eruit halen opladen en er weer insteken. In de periode dat ik heb mogen testen heb ik de batterij niet erg vaak hoeven opladen wat een pluspunt is. Ik denk wel dat ik ervoor zou kiezen een bekabelde bel te hangen bij de voordeur want je moet wel iedere keer het beschermkapje eraf schroeven om bij de batterij te kunnen. Installatie ging snel en makkelijk.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Beeld
  • Meldingen

Minpunten

• Duur abonnement
  • Batterij / opladen

i***************@h********** 08-07-2023

Fijne installatie en goed beeld

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Na een gewone bel met losse chime, is dit wel wat anders heb ik bij het testen gemerkt. Ineens contact mogelijk en zien wie er voor de deur staat. Het beeld is goed, de app reageert snel en je kan elkaar goed verstaan en de bezoeker zien. De installatie verliep vlot en was prima te doen evenals de app en verbinding. Wel even de instellingen qua sensitiviteit goed ingesteld. Maar bof dat ik geen deur heb op drukke plek, maar eigen oprit. Ik vind de extra chime ook handig, zeker voor als de oppas er is. Het abonnement twijfel ik nog over, ben veel thuis, dus voegt voor mij weinig toe op dit moment.

Pluspunten

• Duidelijk beeld
  • Makkelijke installatie
  • Veel instellingen

Minpunten

• Abonnement
  • Werkt niet samen met Google home

ViSassie 07-07-2023

Fijne deurbel met video

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Wij hebben deze deurbel mogen testen voor review.nl.
Het is fijn om een overzicht te hebben van wie er voor je deur staat.
Vooral als je niet thuis bent. je kunt eventueel praten tegen degene die voor je deur staat.
Of gewoon niet reageren omdat je daar geen zin in hebt. Het is ook handig om terug te kunnen kijken.
De instellingen staan standaard wel op echt elke beweging.
Daar word je in begin echt wel beetje gek van. Maar dit is makkelijk aan te passen.
Het geeft je een veilig gevoel deze deurbel. We hebben de versterker op de eerste verdieping geplaatst. Dat is fijn omdat ik zo beter hoor dat er iemand aan de deur is als ik aan het werk ben.
We hebben alle drie toegang tot de app. Alleen de hoofdgebruiker kan video's wissen en bewerken.

Er zat ook een proefperiode bij van Ring Protect. Dit bewaart je video's en deze kun je opslaan. Op dit moment zien wij nog niet echt de toegevoegde waarde hiervan. Maar wie weet in de toekomst.

Pluspunten

• makkelijk te monteren
  • kan op stroom
  • mooi beeld

Minpunten

• duur
  • abonnement voor uitbreiding nodig

Frans030 07-07-2023

Goed product, (te?)veel opties

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Wij hebben de Ring Battery Video Doorbell Plus mogen testen voor een tijdje.
De Ring kwam goed verpakt binnen. De verpakking bestaat grotendeels uit papier en karton. Dat was fijn. De deurbel wordt geleverd met allemaal verschillende soorten schroeven zodat in vrijwel elke situatie de deurbel wel opgehangen kan worden
Voordat we de Ring gingen bevestigen aan de buitenmuur hebben we hem geïnstalleerd. Via de app en het boekje was alles duidelijk en makkelijk. Helaas kon de Ring niet goed verbinden met onze wifi. Onze wifi heeft namelijk 2.4Ghz en 5Ghz met dezelfde naam. Daar kon de Ring niet goed mee omgaan. Na het tijdelijk uitzetten van de 5Ghz op de router, kon de Ring goed verbinden. Sindsdien, ook na het aanzetten van de 5Ghz is de Ring goed verbonden.
De batterij wordt halfvol geleverd, dus we moesten de batterij eerst een tijdje opladen. Ondertussen hebben we onze oude ‘normale’ deurbel verwijderd en de Ring geïnstalleerd. Omdat de bel niet op de juiste plek zat qua beeld hebben we de adapter gebruikt om de Ring schuin te monteren. Alles zat in de verpakking en paste in principe goed. Omdat we de oude bedrading wilde gebruiken voor onze oude gong-deurbel, moesten we een beetje creatief zijn, omdat het gat voor de draadjes net niet overeen kwam met het gat in de adapter.
Het moeilijkste van de Ring kwam toen; het goed instellen.
Er zijn best veel opties in de app en standaard werden we helemaal gek van de aantal meldingen die we op onze telefoon kregen. Wij vonden het vrij lastig om de Ring goed in te stellen.
Het beeld en het geluid is erg goed. Iemand is goed zichtbaar van top tot teen en we kunnen zien of de postbode een pakketje voor de deur heeft gezet. We hebben een voortuintje van ongeveer drie meter. Dan een strook groen van nog eens 3 meter. Dan komen er parkeerhavens (nummerborden zijn niet leesbaar) en dan de straat/weg. Busjes zijn wel herkenbaar met logo’s van bedrijven, maar anders niet.
De Ring geeft standaard een melding als er iemand in beeld komt. Dit kan je aanpassen met drie verschillende type zones. Een privacy zonde, een stukje wat zwart is in de opname en als je live kijkt, een zone voor het herkennen van pakketjes en een bewegingszones. Wij merken dat de bewegingszone niet goed werkt. Ook bewegingen buiten deze zone worden gedetecteerd helaas. Dit zorgt voor erg veel overbodige meldingen in de app.
De app heeft wel een wizard zodat je kan aangeven dat je teveel meldingen krijgt. Dan komt de app met voorstellen om de meldingen te verminderen. Dit werkte voor een deel, maar uiteindelijk hebben we bewegingsmeldingen helemaal uit gezet.
Er is dus een mogelijkheid om je bestaande bel aan te sluiten op de Ring. Daarvoor heb je wel deze variant nodig. Het aansluiten was makkelijk en met de online handleiding zo gedaan en ingesteld.
We hebben later nog een Chime erbij gekregen. Die installatie liep in één keer goed en duurde slechts een paar minuten.
De accu hebben we tijdens de test van een paar weken niet hoeven op te laden en is maar 20% leeg gelopen. De prestatie is wel sterk afhankelijk van het aantal bewegingen voor je deur/huis en je instellingen.
Al met al is het goed apparaat. Goede en degelijke kwaliteit. De app is nog wel complex met heel veel instellingen en opties. Hier moet je echt even de tijd voor nemen.

Pluspunten

• meldingen bij beweging
  • melding bij pakketje
  • pricacy vensers

Minpunten

• ingewikkelde app
  • abonnement nodig voor alle opties

barendbiesheuvel@gmail.com 07-07-2023

Ring Battery Doorbell Plus bevalt uitstekend

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Wij hebben de Ring Battery Doorbell Plus via review.nl mogen testen.
Deze video doorbell beschikt over zeer goede en hoge resolutie van 1.536 × 1.536 pixels.
De kwaliteit van de beelden die je op je smartphone ontvangt zijn dan ook van zeer hoge kwaliteit. Mensen die voor de deur komen worden op deze manier volledig in beeld gebracht.
De installatie van de video doorbell was zeer eenvoudig en bovendien helder uitgelegd in de handleiding.
Na het opladen van de accu konden we het product dan ook direct gebruiken.
Het grootste nadeel vind ik nog dat je verplicht bent om een abonnement af te sluiten voor het ontgrendelen van alles functionaliteiten en het opnemen van videobeelden.

Conclusie: een fijne video doorbell die zeer eenvoudig en snel te installeren is, beschikt over een uitstekende resolutie en werkzaam op batterij/accu.

Pluspunten

• Hoge resolutie
  • Zeer gemakkelijke installatie

Minpunten

• Abonnement afsluiten voor alle functionaliteiten
  • Alleen 2.4GHz Wi-Fi connectiviteit

Denisa 05-07-2023

Goede aankoop, aanrader

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Aangezien er altijd veel pakketjes bij ons binnen komen maar wij regelmatig niet thuis zijn in verband met werk en het niet altijd mogelijk is om de tijd van levering van pakketjes aan te passen werd het tijd voor een Ring Bell. Zo kunnen we afspraken maken met de bezorger waar ze het pakketje kunnen achterlaten. Echt een uitkomst en scheelt ons weer een bezoekje naar het pakketjespunt. Het installeren van de bel was even een gedoe, maar uiteindelijk zijn wij erg enthousiast over de Ring Bell. Goed en duidelijk beeld via de app op de telefoon en de persoon aan de andere kant is goed verstaanbaar.

Pluspunten

• geluid en beeld
  • de app

Minpunten

• prijs
  • installatie was wel even een werkje

Deborah 04-07-2023

goede beeldkwaliteit en makkelijk te installeren

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Ik heb het product mogen testen. De installatie gaat erg makkelijk. Ik zou het product wel samen met de chime aanschaffen (anders moet je je telefoon steeds op geluid hebben)
De camera heeft een grote reikwijdte en een mooi 1:1 top tot teen beeld.
De batterij duur is goed, een keer in de vier weken moet hij opgeladen worden. Nadeel is wel dat hij dan 12 uur nodig heeft om helemaal op te laden, je hebt dan dus ook even geen bel.
De beelden in de nacht zijn ook erg goed.

Pluspunten

• goed beeld ook 's nachts
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• opladen batterij duurt 12 uur
  • extra chime nodig

Natasja spek 04-07-2023

Eindelijk een goeie video deurbel

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Ik was al een hele tijd op zoek naar een goede degelijke en snelle video deurbel… ik heb, voor ik deze Ring mocht testen al 2 verschillende geprobeerd met een teleurstellende uitkomst en was dus blij dat ik deze mocht testen voor ik hem daadwerkelijk aan ging schaffen.
Ik moet eerlijk zeggen, wat een verademing.
De verpakking is wel wat intimiderend met alle schroefjes en dingetjes die in de verpakking zitten, maar het instellen en installeren is kinderspel, het enige wat je nodig hebt is een telefoon en internet, de rest wijst zichzelf.

Het grootste minpunt zou kunnen zijn dat de Ring alleen engels spreekt en je dat niet goed kunt verstaan.

Tijdens het testen zijn we meerdere keren in het buitenland geweest en ook daar is de verbinding snel gemaakt met degene die aanbelt en spreken gaat ook heel goed en snel.

Je kan zones instellen waar de camera op moet letten zodat je geen onnodige meldingen krijgt van mensen die op de stoep voorbij lopen oid

Maar het is absoluut erg jammer dat de reacties van de ring alleen in het engels beschikbaar zijn.

Pluspunten

• Snelle verbinding
  • Goede batterij
  • Zone bewaking
  • Goed beeld
  • Goed geluid

Minpunten

• Alleen in het engels
  • Geen lokale opslag

Stacey 03-07-2023

Een aanrader!

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Het is een goede camera, ook camera beelden in de nacht zijn mogelijk. Er is direct beeld bij beweging. De aanschaf is enigzins prijzig, maar wel de moeite waard. Hij was makkelijk in te stellen en te installeren. Beeldbereik tot 9 meter, dat is best ver en ook wel heel handig!

Pluspunten

• Goed beeld, ook snachts
  • Makkelijk te installeren en in te stellen

ancolo 02-07-2023

Fijne degelijke video-deurbel

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Ik was al een tijdje op zoek naar een videodeurbel. Toen kreeg ik de mogelijkheid om deze Ring deurbel te testen. Dat is mij goed bevallen. Bij het uitpakken viel me de degelijkheid van de deurbel al op. Erg stevig en goed materiaal.

Nadat ik de accu had opgeladen ben ik begonnen met de installatie. Deze verliep, na het installeren van de Ring-app probleemloos. Alle stappen werden duidelijk in de app vermeld. Tijdens de installatie kon ik een proefperiode van 30 dagen op het Ring Protect Plan nemen. Dit heb ik gedaan zodat mijn Ring alle beelden opslaat en ik verzekerd ben tegen diefstal.

De deurbel heeft een goede connectie met mijn wifi. Het beeld is heel goed. Ik krijg de beller goed en volledig in beeld. Het op afstand bedienen met mijn telefoon werkt vlekkeloos. Soms zit er iets vertraging in de communicatie. Ik ben erg benieuwd naar de accu. Hoe vaak moet ik deze laden. In de afgelopen weken is er slechts 4% van de capaciteit afgegaan. Je kunt erg veel persoonlijke instellingen doen in de app. Je kunt bijvoorbeeld het belgeluid aanpassen maar ook de pricacyinstellingen zijn top. Zo kun je bepaalde gedeeltes van bv de tuin van de buren uitluiten.

Jammer dat deze niet te gebruiken is is in Apple Home.

Ik ga zeker meer producten aanschaffen van Ring.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Goed beeld
  • Goede connectie met WiFi
  • Lange batterijduur
  • Veel instellingen

Minpunten

• Niet geschikt voor Apple Home

IlseP 28-06-2023

Mooi gevormde deurbel met scherp beeld camera en microfoon

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Kreeg de mogelijkheid om deze Ring deurbel te testen en ben hier heel blij mee, want wij waren al een deurbel met camera aan het overwegen om aan te schaffen.

Voor gebruik dien je de Ring app te downloaden, dit gaat gemakkelijk door de bijgeleverde QR code, nadat je de app hebt gedownload kan je deze delen met je huisgenoten.

Pakketje is compleet, inclusief bevestigingsmateriaal en gebruiksaanwijzing waardoor de installatie een fluitje van een cent was. Alleen jammer dat we eerst de batterij nog moesten opladen en dit duurt wel 12 uur.

De deurbel geinstalleerd met de draadloze batterij omdat onze huidige bekabeling te kort was. Maar dit is ook geen probleem want de batterij gaat lang mee. Zelfs nog niet opgeladen tijdens de testperiode.

De Ring deurbel heeft een duidelijk en goed beeld, overdag en in de nacht. Ook het geluid is helder en duidelijk.

Via de instellingen kan je zelf van alles aanpassen zoals volume, deuntje, gebied waarvoor je bewegingsmeldingen wenst te ontvangen.

Wij hebben ook de mogelijkheid gekregen om de Ring Chime te testen, ontvanger van de deurbel in huis. Ook via QR code te koppelen en gewoon in een stopcontact. Superhandig als er iemand thuis is die zijn telefoon niet bij de hand heeft of op stil heeft staan.

Maar Ring heeft ook een nadeel en dat is het protect abonnement, alleen als je deze afsluit kun je videos laten bewaren en later terugkijken. Kosten hiervoor € 39,99 per jaar.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goed geluid
  • Gebruiksvriendelijke app
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Abonnement van Ring voor opslaan video's

r******@l****** 27-06-2023

Ring Ring deurbel voor iedereen

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

De deurbel die meer kan dan geluid produceren.
Het apparaat is met behulp van de Ring app gemakkelijker te instaleren dan met het bijgeleverde foldertje. Deze heeft deze een oplaadbare, verwisselbare batterij, een Ring Protect Plan met een proefperiode van 30 dagen

Beeld.
Het beeld heeft een videoaspect van 1:1 hierdoor krijg je een top tot teenbeeld, met het bijgeleverde schuine houdertje wordt er ook beeld gecreëerd bij de deurklink en sleutelgat. Er zit wel een enig verschil tussen het kwaliteit van live en opgenomen beeld waarbij live een betere kwaliteit heeft.

Geluid
Het geluid heeft zowel bij live als opgenomen beeld een goede kwaliteit en zijn de gesprekken duidelijk verstaanbaar, ook is het mogelijk om geen geluid op te nemen. Verder is het mogelijk dat meerdere personen via de app de deurbel kunnen aannemen.
Het iconische deurbelgeluid is als je buiten staat zeer goed hoorbaar, binnen wat minder echter heb je hiervoor een versterker waarmee je het binnen geluid kan aanpassen en deze is op een zomerse avond waar buren hum deuren open hebben staan met enige muziek aan is het geluid nog goed hoorbaar.

Pluspunten

• Deurbel via telefoon opnemen
  • live beeld heeft goede kwaliteit
  • nachtbeeld

Minpunten

• detectie melding werkt niet vollelig

IngeMuld 27-06-2023

Deurbel met duidelijk helder beeld en goed geluid

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Een zeer handige videodeurbel welke eenvoudig is uit te breiden naar een volledig alarmsysteem. En eenvoudig te bedienen middels 1 app.

Ik heb een aantal weken de Ring Battery Doorbell Plus mogen testen en ik ben zeer tevreden.

Qua beeld klopt de 1:1 ratio helemaal. Je ziet een persoon daadwerkelijk volledig van top tot teen. En het beeld is helder en duidelijk. Ook in het donker.

Er zit een oplaadbare, verwisselbare batterij in. Deze moet je voor installatie wel even opladen (duurt maximaal 12 uur). Kabel is bijgeleverd. Je kan ervoor kiezen om de Ring aan te sluiten op de bestaande deurbel of los te installeren.

De installatie zelf is gemakkelijk. In het doosje zit alles om de Ring te kunnen installeren (speciale schroeven, e.d.). Het enige waar je zelf voor moet zorgen is een 6 mm boortje en een kruiskopschroevendraaier.
Aan het begin heb ik wat problemen gehad met het scannen van de QR code van het product om deze te koppelen aan mijn account. Op een of andere manier pakte deze niet op meerdere telefoons, maar dit is ook goed gekomen. De papieren handleiding in het doosje is niet duidelijk/volledig. Maar dit wordt door het stappenplan in de app volledig opgelost. Je kan eenvoudig via de app andere personen toegang geven tot de beelden van de Ring. Dit verloopt via de mail. Firmware werd direct bij installatie bijgewerkt. Dit duurde enkele minuten.

De app wijst zich eigenlijk van zelf. Er wordt voldoende informatie gegeven. Ook over onder andere privacy en gegevensbeveiliging. Je kan bijvoorbeeld ook je Ring-apparaten laten sluimeren als je binnenkomt om ongewenste meldingen te voorkomen.

Er zit ook een sticker in de doos bij welke je bijvoorbeeld bij de deur kan hangen om aan te geven dat er geluid- en beeldopnames worden gemaakt middels de Ring. Dit schept echter wel verwachtingen bij degene die aanbelt.

Op het moment dat er iemand voor de deur staat, krijg je een “belletje”. Je kan zelf kiezen of je je eigen microfoon openzet om terug te praten.

Het Ring Protect Plan is 30 dagen kosteloos. De video’s worden met dit plan opgeslagen, waardoor je ze eenvoudig terug kunt kijken.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Goede app
  • Duidelijke heldere beelden en geluid

Minpunten

• Papieren handleiding niet echt duidelijk
  • Voor installatie opladen (max 12 uur)
  • Na 30 dagen betalen voor opslaan beelden

Maurice84 26-06-2023

Eenvoudige en mooie deurbel!

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Ik gebruik al enkele jaren deurbellen van een ander merk (eerst Hikvision en nu al een paar jaar de Eufy Doorbell 2K) en ik mocht dit product testen om het goed te kunnen vergelijken. De Ring Doorbell is een rechthoekig apparaat waarvan de bovenste helft zwart is en de onderste helft grijs. Het grijze gedeelte is een klepje met een ronde knop erop. Dit klepje kan worden verwijderd om toegang te krijgen tot de verwisselbare accu. Als je op de knop drukt, klinkt het bekende Ring-geluid en brandt er een blauwe LED rondom de knop.

Ring wordt geleverd met veel montage-onderdelen, zodat je niet zonder schroeven komt te zitten. Aangezien ik al een Eufy Doorbell 2K had hangen, leek het montagekapje (bijna) identiek en ook de gaten waarin geschroefd moet worden in de muur waren hetzelfde. Vervolgens moet de deurbel met 4 schroeven worden bevestigd, wat niet erg gemakkelijk gaat. Bij Hikvision en Eufy kun je de deurbel in het montageklepje 'klikken', wat mijn voorkeur heeft. Wat ik ook mis, is een kleine inkeping waar een kabel via de zijkant naar binnen kan, maar ik zie dit ook niet bij andere merken, dus je zou zelf creatief moeten zijn met zagen/vijlen.

Eenmaal bevestigd, kun je met behulp van de Ring-app een account aanmaken en de QR-code scannen, waarna de configuratie via je telefoon en Bluetooth verloopt. Vervolgens kan de deurbel direct in gebruik worden genomen. Bij beweging ontvang je keurig een melding en kun je de beelden direct bekijken. Ring gebruikt hiervoor een tijdlijn, waarmee je gemakkelijk vooruit en terug kunt gaan op een dag. Andere merken bewaren de beelden als losse video's, wat het wat onhandig maakt om op een bepaald tijdstip te kijken. Wanneer ik de video vervolgens wil bekijken, merk ik dat deze eerst gebufferd wordt met een lage framerate en kwaliteit, waarna deze na enkele seconden normaal wordt weergegeven. Dit komt vermoedelijk doordat de beelden niet lokaal worden opgehaald, maar bij Ring in de cloud (er zit een 30 dagen proefperiode bij de aanschaf). Bij Hikvision en Eufy worden de beelden wel lokaal opgeslagen en het zou goed zijn als Ring deze mogelijkheid ook beschikbaar zou maken.

De lens is een fish-eye met een verhouding van 1:1. Dit geeft veel informatie, maar daardoor neem ik ook beelden op van mijn buren aan de zijkanten, wat overbodig is. De chime is duidelijk hoorbaar, zowel op de telefoon als de Ring Chime, die via een stopcontact en WiFi functioneert. Overigens fungeert de Ring Chime ook als nachtlampje, een leuk detail!

Als conclusie kan ik zeggen dat het product doet wat het belooft, maar er zijn enkele kanttekeningen: de beslissing om video's in de cloud op te slaan en daarvoor een abonnement af te sluiten. Bovendien kan de grote 1:1 fish-eye-lens onbedoeld je buren opnemen.

Pluspunten

• Eenvodug in gebruik
  • Tijdlijn bij de opnames

Minpunten

• Opnames vereist abonnement

Ben Huisman 25-06-2023

Een uitstekende slimme deurbel

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Ik mocht dit product onlangs een tijdje testen en ik ben zeer tevreden over deze deurbel. De installatie is een fluitje van een cent met dank aan de gebruiksvriendelijke Ring applicatie. Je hebt hem in enkele minuten geinstalleerd met behulp van de bijgeleverde schroeven. Dankzij de batterij is er geen gedoe met kabels of de beltransformator in de meterkast. Het enige nadeel hiervan is dat je eens in de zoveel tijd (6 weken) de batterij opnieuw moet opladen met de bijgeleverde kabel, waardoor de bel tijdelijk niet werkt. Dit is overigens ook makkelijk op te lossen door een extra batterij aan te schaffen. De beeldkwaliteit is heel goed, met dank aan de wide angle lens en de 1:1 aspect ratio kan je mensen van top tot teen bekijken. Daarnaast krijg je bij deze deurbel een 30 dagen proefperiode van Ring Protect Plan (normaliter kost dit minimaal € 3.99 per maand) waarmee je automatisch opnames kan opslaan in de cloud en mensen herkennen. Al met al, een mooi product met een goede beeldkwaliteit en handige slimme features.

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Groothoeklens
  • Gemakkelijke installatie
  • Slimme functionaliteit

Minpunten

• Abonnement nodig voor opnames

p*************@m****** 24-06-2023

Deze deurbel is een aanrader!

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Deze deurbel heb ik mogen testen en het bevalt mij zeer goed.

In de buurt zijn de afgelopen weken wat insluipingen geweest. Daarom wilde ik graag een camera bij de deur. Net op dat moment kreeg ik de gelegenheid deze slimme deurbel te proberen.

Het installeren was goed te doen. Er is een instructiefilmpje waarbij duidelijk uitgelegd wordt hoe je te werk moet gaan. Er is een gratis Ring Protect Plan (proefperiode van 30 dagen). Dit geeft de mogelijkheid om de mogelijkheden van dit apparaat ten volste te benutten. Mocht je dit willen verlengen, dan is die mogelijkheid er. Als je het niet wil verlengen kan dat ook, maar dan heb je minder functionaliteiten.

Het beeld is goed van top tot teen met een 1:1 ratio. Het is een groothoeklens met voldoende resolutie om in te zoomen.

De deurbel heeft een oplaadbare, verwisselbare batterij, die kan worden opgeladen (druppelladen) via de aansluiting van de standaard bel. Via het instructiefilmpje wordt dit goed uitgelegd.

De app is mooi uitgebreid en geeft mogelijkheden om je te waarschuwen als er gebeld wordt, beweging wordt geregistreerd. Ook wordt er op die momenten een opname gestart met het eerder genoemde projectplan.

Al met al ben ik tevreden en ook een beetje verrast door het gebruiksgemak. De extra chime (geluid van deurbel in stopcontact te gebruiken) is een mooi extraatje.

Pluspunten

• goed beeld
  • makkelijk te installeren
  • mogelijkheden met protect plan
  • mogelijkheden in app
  • spreken met die aanbelt.

Minpunten

• verwachting bij bezoeker (altijd reactie)
  • niet

Mark 19-06-2023

Geweldig beeld dankzij de 1:1 ratio!

Geschreven voor: Ring Battery Doorbell Plus

Ik mocht dit product enkele weken testen.

Aangezien deze versie op een batterij werkt hoeft er geen rekening gehouden te worden met elektriteitdraden en kan je het zo ophangen met de juiste schroeven. Dit word allemaal er bij geleverd. Na het installeren van de ring app wordt je gevraagd de qr code te scannen op het apparaat voor registratie.

Na het opladen van de batterij kan ik verder met de app instellen. Er is veel keuze. Onder andere Het gebied waarin de ring je een melding stuurt wanneer er iemand op je terrein is en of er een pakket voor de deur staat. Deze meldingen kan je aan en uit zetten. Je krijgt 30 dagen ring plus gratis en daarna is ook een abonnement af te sluiten. Wij vinden de extra functies wel heel handig. Zonder heb je enkel live beeld en kan je ook niets terug kijken.

Ik ben erg onder de indruk van de kijkhoek. Je ziet echt alles van top tot teen met de 1:1 ratio. Ook als het donker is is het beeld goed helder en gedetailleerd. Ook al is het zwart wit, het ziet er goed uit.

Aan privacy is er ook gedacht. Je kan bijvoorbeeld er voor kiezen om het geluid niet op te nemen in de te kiezen privacyzones.

Al met al ben ik erg onder de indruk van Ring deurbel!

Pluspunten

• Goed overzichtelijk beeld
  • Kraakhelder geluid
  • Ook goed nachtzicht

Minpunten

• Grote bel, mag iets subtieler maar is geen bezwaar